Emocionalno brendiranje – koliko i kako kupujemo vođeni emocijama

Dijana • 14.03.2015 • Nema komentara

Vjerovali ili ne, emocije utječu na sve oko nas. Od ljubavnih, prijateljskih i obiteljskih veza do načina na koji kupujemo ili se povezujemo s određenim brendovima odjeće, obuće, mobitela… Internetska šoping platforma Kaymu.hr istražila je kakve to emocije utječu na povećanu, a kakve na smanjenu potrošnju. Je li bolje po naš novčanik kupovati dok smo sretni ili kada nas nešto ljuti?

Jedno istraživanje pokazalo je da ljude, kada su ljuti, više pobuđuje dodir od svih ostalih vanjskih podražaja. S druge strane, kada smo sretni, na nas najbolje utječeono što vidimo. Kada se pogleda, to ima dosta veze s evolucijom – kada su naši preci bili ljuti, to je značilo da su u opasnosti i sukobu, a podrška plemena tada je bila izrazito važna. Kada bi bili dobre volje, to bi značilo da imaju vremena promatrati što se oko njih događa i tražiti novi zaklon, hranu, izvor vode i slično.

Cijela priča vrlo se dobro translatira i na današnje društvo i način što, kako, zašto i za koliko novca kupujemo. Tako je nedavno istraživanje pokazalo da nakit i umjetninenikako ne treba kupovati kada smo dobro raspoloženi – u tom stanju spremni smo dati više novca za stvari koje su nam vizualno lijepe. S druge strane, kada smo loše raspoloženi, treba izbjegavati kupovanje stvari koje nam pružaju utjehu ili sreću, poput odjeće ili novog kućnog ljubimca. U tom stanju platit ćemo koliko treba samo kako bismo se ponovno oraspoložili.

Također, ljudski mozak koncipiran je da razmišlja analitički – kada ima vremena i po osjećaju – kada ga nema. Cijela priča jasna je svima koji su gledali snimke na Black Friday u američkim šoping centrima – jedinom danu u godini kada dućani nude popuste i do 90 %. Vika, tučnjave, čak i krađe događaju se isključivo iz jednog razloga; jedan dan nije dovoljan kako bi se kupilo sve što je potrebno, mozak prestaje razmišljati analitički te u cijelu priču uključuje emocije što često dovodi do eskalacije nasilja ako se dvije djevojke zagledaju u istu haljinu.
[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=5w7FjW3QeiQ”]Uživajte.[/su_youtube]

Categories funbox
Vezani članci

Nema komentara